Stem

Mijn werkzaamheden spitsen zich de laatste jaren vooral toe op mijn stem. Sinds 2000 maak ik voice-overs voor videoproducties van charitatieve, commerciële en overheidsinstanties.

Daarnaast spreek ik luisterboeken in. Het luisterboek is enorm in opmars. De intensiteit van beleving van een luisterboek kan groter zijn dan van een leesboek. De rol van voorlezer is daarbij cruciaal. De stem, de intonatie, het leesritme, de match met het verhaal.
Graag spreek ik jouw commercial, film, webvideo, Tv-programma of luisterboek in.

Dit stemgebruik werd in 2016 helemaal optimaal toen ik elke werkdag tussen 18.00 en 20.00 uur op NPO Radio 5 te horen was als DJ. Ik kwam erachter dat radiomaken een van de leukste dingen is. Gewoon omdat ik ervan hou om mensen iets mee te geven, te entertainen en met muziek bezig te zijn. Ik heb momenteel geen vast programma, maar ben als invaller te horen op NPO Radio 5 en Radio Veronica. Aangezien audio zich niet hoeft te beperken tot het medium radio heb ik een paar jaar geleden de podcast omarmd. Podcast staat voor Programme On Demand en is niks meer dan een audio-programma dat te beluisteren is wanneer je wil. In 2020 maakte ik de acht-delige podcastserie ‘De Holland Pop Festival Podcast’ over het eerste meerdaagse openlucht popfestival van Europa in Rotterdam, dat in 1970 werd gehouden. Verder had ik een exclusief interview met Sir Tom Jones dat ik vertaald heb naar een podcast en maak ik diverse podcastseries voor bedrijven om hun boodschap kracht bij te zetten. Daarin ben ik als producer, editor, regisseur en interviewer in te zetten.

Commercial

Commercials zijn effectief als je, in de korte tijd die je hebt, direct de aandacht krijgt van de doelgroep. Mijn stem is bekend bij het grote publiek, mede door mijn radiorol bij Omroep MAX. Ik gebruik in commercials de juiste intonatie die aansluit op jouw concept en doelgroep.

Films en webvideo’s

Een goede documentaire of film wordt gedragen door een verpletterende voice-over. De vertelstem neemt de kijker mee. Ik gebruik in film en webvideo’s de juiste intonatie die aansluit op jouw verhaal en doelgroep.

TV-programma’s

Vanuit het presenteren van TV-programma’s in combinatie met het inspreken van voice-overs beheers ik de perfecte balans. Ik gebruik als voice-over in jouw TV-programma de juiste intonatie die aansluit bij jouw concept en doelgroep.

Luisterboeken

Luisterboeken

“Luisteren is ook lezen”. Dat was het motto van de Week van het Luisterboek 2019. Het luisterboek is namelijk allang niet meer alleen een product voor mensen die niet of niet goed kunnen lezen. De intensiteit van beleving van een luisterboek kan zelfs nog groter zijn dan van een leesboek. De rol van voorlezer is daarbij cruciaal. De stem, de intonatie, het leesritme, de match met het verhaal. Graag lees ik jouw boek of verhaal voor, zodat het één groot luisterfeest wordt.

De Holland Pop Festival Podcast

Woodstock in het Kralingse Bos in Rotterdam. 50 jaar liefde, vrijheid en muziek. In deze achtdelige serie horen we de organisatoren, muzikanten, roadies, politie, fotografen én bezoekers van dit legendarische festival dat het eerste driedaagse popfestival op het Europese vasteland was. Het antwoord op Woodstock, dat een jaar eerder in Amerika had plaatsgevonden.

Tom Jones, het interview

In verband met de release van het album ‘Surrounded by time’ deed ik, als enige radiomaker van Nederland, een interview met Sir Tom Jones. Je begrijpt dat ik daar hartstikke trots op ben. Je hoort Tom Jones over zijn songkeuze, de werkwijze van producer Ethan Johns, de dood van zijn vrouw Linda en het leven zelf.

Duurzaam denken en doen

Dit jaar produceerde ik de podcastserie ‘Duurzaam denken en doen’ voor het bedrijf de Duurzame Organisatie. Eigenaar en podcasthost Katja Dekker interviewt mensen die in hun bedrijf vorm geven aan verduurzaming. Ik deed de opname en editing van deze podcasts en ik gaf host Katja Dekker interviewtraining en -coaching. Van de verhalen die ik tijdens de productie hoorde heb ik heel veel geleerd. Je kan in deze serie alle leerzame verhalen horen.